סיקור מופע: מיקי גבריאלוב משיק אלבום חדש

מאת: משה צ'יטיאת

אם הייתי צריך לבחור רשימת אמנים שמייצגים את המוזיקה הישראלית בצורה הטובה ביותר, מיקי גבריאלוב היה מהמובילים. המוזיקה שלו היא מגוון מפואר של סגנונות עם השפעות ממוזיקת העולם.
"ריח של ים" הוא שמו של אלבומו החדש . לים הצלילים והאהבה של גבריאלוב נוסף עכשיו גם ריח וכשהאזנתי לאלבום ניתן היה להרגיש את הים הרגוע לצד הים הסוחף וכן, גם ריח היה שם, כזה שלוקח למחוזות שונים ומעלה זכרונות.

מיקי גבריאלוב בזאפה. צילום: יובל אראל

מיקי גבריאלוב בזאפה. צילום: יובל אראל

הופעת השקת האלבום הדגישה בעיקר את תרומתה וחשיבותה של המוזיקה של מיקי לתרבות הישראלית. השיר הפותח מהאלבום החדש, "היא אומרת לי", הוא תמונה מדוייקת של המוזיקה שיצר גבריאלוב במשך השנים. המילים הכל כך ישראליות, הסולם ההרמוני, נגינת החליל המבריקה של מתן קליין והמוטיבים ממוזיקת העולם לצד אלתורי ג'אז מרשימים טשטשו את הפערים בין המזרח למערב בצורה מושלמת.

אחרי אקספוזיציה מרשימה הגיע פרק נוסטלגי מרגש במיוחד, מיקי גבריאלוב שיתף פעולה עם אריק איינשטיין בשישה אלבומים והיה חלק בלתי נפרד מההצלחה המסחררת שלו. את רצף שירי איינשטיין פתח גבריאלוב במספר שירים שקטים: הכניסיני תחת כנפך, עוף גוזל, אמא אדמה (שהסתיים במפתיע בשפה הספרדית) וסע לאט.
גבריאלוב הגביר את הקצב עם השירים: צא מזה, אני אוהב לישון, אוהב להיות בבית וקפה תורכי.
הנגנים הצעירים הוכיחו וירטואוזיות מופלאה ושילבו בקטעי המעבר אילתורי ג'אז מרשימים.
סיכום החלק האיינשטני היה השיר "ערב מול גלעד" בביצוע מרגש שהוקדש לו.

בפרק הבא של ההופעה הציג גבריאלוב את להיטיו השקטים. הוא מצייר תמונה פסטורלית ילדותית בשיר "אבא סיפור" וממשיך ל"סיפור של חורף" היפייפה, הסולמות המינוריים המרגשים הובילו לשירי האהבה היפים "גן של שושנים" בליווי מרשים של הקלידן יואב פולצ'ק והשיר "את יפה שלי".

מיקי גבריאלוב בזאפה. צילום: יובל אראל

מיקי גבריאלוב בזאפה. צילום: יובל אראל

את רצף שירי המשוררים פתח גבריאלוב עם שיריו של יענקל'ה רוטבליט "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה" ובשיר החדש "אהובתי" שלוקח אותנו לטיול משכר בגוונים תורכיים, שיר שמצליח לעצור את הזמן ולהעלות זכרונות, כאילו שנכתב בתקופה קסומה אחרת. משם ממשיך מיקי לשירו של ביאליק "היא יושבה על החלון" עם הלחן המשובח שלו.

את ריחות יוון פגשנו לראשונה במופע בשיר הנושא של האלבום "ריח של ים". הבוזוקי המהפנט של נרי פרידנר והלחן הקליט סחפו את הקהל אל תוך התמונה החדשה , לסיפור אהבה מרגש עם טעם קצת מלוח.
בשיר "טלי טלי טלי" אולם הזאפה הפך ברגע לטברנה וכשהקצב עולה, הקהל מצטרף בכפיים. בין ההפתעות של חבורת המוכשרים שעל הבמה הם משלבים בשיר את ה"בדינרי" מתוך הסוויטה מס' 2 של באך ומוכיחים שבמוזיקה אין גבולות. משם המשיך גבריאלוב לשיר "גברת מגונדרת" ואף שר בשפה התורכית.
שני השירים הבאים היו אלה שמיקי הצליח להוציא בעזרתם מאריק איינשטיין צבעים שלא הכרנו בו לפניי, את שיר השיירה ללחן עממי יווני ואת "כשנבוא" ללחן של אלמטריוטיס קונדיס.השיר שחתם את ההופעה הוא השיר שהפך להמנון, "אני ואתה" בביצוע מרגש ששוב הזכיר לנו את השפה המוזיקלית המיוחדת עם אריק איינשטיין.

>> צפו בגלריית התמונות

מיקי גבריאלוב משיק אלבום מעניין בו הוא משתף פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה כמו יצחק קלפטר, שם טוב לוי, יוני רכטר ועוד רבים וטובים. לא זכורה לי הופעה שכללה כמות גדולה של להיטים כמו ההופעה הזאת. בעזרת שישה נגנים נפלאים על הבמה מצליח גבריאלוב להציג את הרפרטואר המשובח שלו עם רוח צעירה ותוססת כשהם משייטים יחד בים התיכון בין ישראל , יוון ותרכיה. שיתוף הפעולה עם אריק איינשטיין היווה את חלקו העיקרי של המופע וריגש בצורה יוצאת דופן. מהאלבום החדש נוגנו רק שלושה שירים, שונים באופיים. הייתי רוצה לשמוע בהופעת השקה קצת יותר שירים חדשים ולא רק את הסינגלים שיצאו לתחנות הרדיו ויש בו באלבום רבים שראויים לכך.
מהים של גבריאלוב עולים ניחוחות שכבר הכרנו אצלו בעבר עם הרבה הפתעות ועיבודים חדשים , האלבום החדש מביא איתו רעננות ומגוון סגנונות רחב, בצניעות והרבה אהבה.

צפו בקטעי וידאו מההופעה באדיבות יובל אראל

– – – –

– – – –

תגובה אחת

    טרקבאקים

    1. ריח הים של מיקי גבריאלוב | הבלוג של יובל אראל

    כתיבת תגובה