סיקור מופע: אתי אנקרי – הניגון שלך

מאת: משה צ'יטיאת

הקריירה המוסיקלית של אתי אנקרי החלה בשנות התשעים המוקדמות, החזרה בתשובה הגיעה בהדרגה עם השנים ודרך המוסיקה שלה והטקסטים היה אפשר למצוא סימנים לכך. אלבומה האחרון "הניגון שלך" מעביר בעיקר תכנים רוחניים ודתיים באווירה קסומה ומרגשת, הקו המוסיקלי של אתי נשמר והוא מחבר בין קודש לחול, בין ההווה לעבר.

אתי אנקרי בצוותא (צילום: שרון עובדיה)

אתי אנקרי בצוותא (צילום: שרון עובדיה)

הצלילים הראשונים במופע בצוותא החליפו את תחושת הזמן ברגשות ונוסטלגיה, אתי מצטרפת לנגנים בשמלה ארוכה וכיסוי ראש ושרה את שיר הזיכרונות "אבי". אתי היא זמרת בעיקר בזכות קולה שמוביל אותה לאורך הדרך. הכינור של הילה בן טובים הוסיף את האווירה היהודית הקדושה מצד אחד והגיטרה של אלי צרויה הוסיפה נגיעות ספרדיות יפיפיות מהצד שני. באותה רוח מינורית ובמקצב הוואלס, שרה אתי את "בכל לבי"  של רבי יהודה הלוי וצירפה את הקהל לשיוט במחשבות בשיר אהבת אמת לקב"ה.

בשיר "ידידי" הקצב התגבר, אתי העבירה בפשטות סוחפת את סבלו של העם היהודי והגלויות. מוסיקת העולם עם המוטיבים מיוון עוררה את הקהל ובעזרת אלתורים של אתי השיר הפך ליצירה מעניינת.

השיר "מיכאל" מאלבומה השני (קראת לי אסתר) החזיר אותנו לעבר החילוני, העיבוד המהיר והיפה עורר בו חיים חדשים. הגיטרות הכתיבו את הקצב לצד ליטופי פסנתר נעימים של איתמר גרוס. מאותו האלבום שרה אתי את "שיר לבת" שבו בלטו האלתורים הקוליים המשובחים שלה, האולם התמלא בתחושות חופש ומעוף ללא גבולות. אתי והכינור פוצחים ב"תחרות" גבהים קוליים מרשימה.

"אהבה גדולה" הוא אחד השירים היפים מתוך האלבום "מיליונים" , הקהל שהכיר את המילים הצטרף לשירה, איתמר גרוס בלט בסולו פסנתר יפה כשהוא נע בין ג'אז לסלסה.

את שני השירים הבאים שרה אתי בשפה הערבית תוניסאית, את "שרח בת אשר" ביצעה בפסטיבל העוד האחרון והחליטה לצרף אותו לרשימה המגוונת של המופע. בשיר "לימטא" הצטרפה אליה במפתיע ביתה מעיין, בקול יפה ומרגש ובלבוש חילוני לחלוטין.

אתי אנקרי עם ארז לב ארי (צילום: שרון עובדיה)

אתי אנקרי עם ארז לב ארי (צילום: שרון עובדיה)

האורח הבא היה ארז לב ארי. ארז הוא המעבד והמפיק של "הניגון שלך", יחד הם ביצעו את "מחוץ לזמן" כשהוא ממנגן בגיטרה החשמלית. את "צדק" הוא ביצע לבדו, הרוק גבר על הקלאסיות והרוך שהיו פה קודם, הבמה הוצפה בעוצמה ודרמטיות כשהילה ואלי (כינור וגיטרה) הפגינו וירטואוזיות מרשימה. את העיבוד הפחות מוצלח קיבל השיר היפה ביותר של ארז "אנא אפנה". ציפיתי באולם כמו צוותא לביצוע אקוסטי שיבליט את המילים אך הן נעלמו בתוך הרוק הרועש והגרנדיוזי.

לכבוד פסח הקרב ובא ביצעו אתי וארז בדואט את "יציאת מצריים" מתוך האלבום "ים". הניגודיות בקולות ובאופיים המוסיקלי של השניים הולידו ביצוע מסקרן, מעובד היטב שנע בין רוק למזרחי כשאתי מאלתרת בקולה וארז בגיטרה החשמלית. לסיום החלק המשותף בוצע השיר "אסתר" בו המשפט שנכתב בעברה החילוני "אותי הוא שכח" הפך בעקבות השינוי בחייה למשפט "אותי הוא לא ישכח".

את שיר הנושא של האלבום שרה יחד עם הקהל כשהאווירה חוזרת להתחלה, הבוסה נובה העדינה. הכינור היהודי והגיטרה הספרדית הם הנוסחה המוצלחת לקסם ולטוהר שעטפו את הבמה. להדרן בחרה אתי את "שיר" וחזרה שוב לאלבומה הראשון "רואה לך בעיניים" כשהפעם מלווה אותה רק הפסנתר, הביצוע הזך הבליט את הרגש ואת האמת שמאפיינים את שירתה של אתי.

אתי מצליחה לגשר בעזרת המוסיקה על פערים בחברה הישראלית, ההוכחה לכך היא הרכב הקהל שהגיע לצוותא, חילוניים לצד דתיים וצעירים לצד מבוגרים. החל מהאלבום "ים" בשנת 2001 אפשר היה להבין בעזרת הטקסטים והמנגינות את החזרה ההדרגתית בתשובה. העדינות, הצניעות וההומור המאופק אפיינו את המופע המשובח כשצוות הנגנים המוכשר הוסיף לו את הצבעים והאווירה המיוחדת.

צפו בגלריית התמונות מהמופע | העמוד של אתי אנקרי בפייסבוק

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: